08-636 53 10 info@onlinepartner.se

G Suite/Google Apps

Back Home

Licenser för G Suite

Online Partner AB tillhandahåller alla licenser som har med G Suite (tidigare Google Apps) att göra. De vanligaste licenserna är: G Suite Basic/Business, G Suite for Education, G Suite för ideella organisationer, Chrome Management och Chromebox for meetings.

Att köpa G Suite licenser genom oss kostar inget extra och det tillkommer inga ytterligare förpliktelser. Den stora skillnaden är att ni får mycket mer för pengarna hos Online Partner AB. Ni betalar enligt Googles listpriser. Inga påslag. Inga dolda kostnader. Vår kunskap får ni på köpet. Vi håller koll på era licensavtal och gör en årlig avstämning när licenserna ska förnyas så att eventuella ändringar kan göras i god tid innan den nya avtalsperioden träder i kraft. Vi arbetar aktivt för att optimera användningen av era licenser så att ni har rätt typ och antal licenser. Tack vare vår höga kunskaps- och ambitionsnivå uppnår vi maximal nyttjandegrad på våra kunders licenser – 99 % är aktiva och används.

Vad är G Suite?

G Suite (tidigare Google Apps) är en komplett uppsättning molnbaserade produktivitetsverktyg som hjälper dig och ditt team att samarbeta och få era uppgifter utförda. Med G Suite har ni alltid tillgång till mail, dokument, kalkylark, formulär, presentationer, kalendrar, videosamtal och lagringsutrymme – var ni än befinner er och med vilka enheter ni än använder.

Varför G Suite?

De tre främsta anledningarna till att använda G Suite är:

  1. Gemensamma arbetsverktyg: Alla i organisationen använder en gemensam verktygslåda som bidrar till synergieffekter, ökad effektivitet, samarbete och produktivitet bland medarbetare och i arbetsgrupper. Oavsett om ni använder dator, surfplatta eller mobilen har ni alltid tillgång till samma enhetliga funktioner – var ni än befinner er.
  2. Kostnadsbesparingar: G Suite är en säker väg bort från kostsamma och problemtyngda IT-lösningar som ständig måste underhållas av IT-personal och ersättas med ny hårdvara och programuppdateringar. G Suite är en äkta molnbaserad tjänst; den är skalbar i all oändlighet och du betalar bara för det du använder. Behöver du 1 eller 100 000 nya användarkonton? Du har dem tillgängliga med ett tangentryck.
  3. Säkerhet: Ingen gömmer sina pengar i madrassen. Den tryggaste platsen är ett bankkonto. Därifrån kan du riskfritt sköta din ekonomi via internet och t ex göra placeringar, betala räkningar och ta emot pengar. Det är exakt likadant med G Suite. Allt lagras i molnet och övervakas av Google med hjälp av fler än 1000 personer som upprätthåller säkerhet och att produktivitetsverktygen alltid är uppdaterade och fungerar som de ska. Både säkerhet och tillgänglighet är av högsta nivå och fullt jämförbar med internetbankerna eller t o m bättre. Hur många arbetsplatser kan upprätthålla en sådan säkerhet i serverrummet?

Grupparbete som fungerar

Eftersom allt finns lagrad på Drive har alla alltid tillgång till den senaste versionen i t ex Dokument och Kalkylark. Alla kan arbeta direkt i samma dokument. Ni slipper skicka bifogade filer för att alla ska hållas uppdaterade. Med gemensam Kalender och Hangouts spar ni tid och ökar produktiviteten. Alla kan vara med och bidra till arbetsuppgifterna.

Säkerhet och kontroll

Hantera mobila enheter, e-postadresser, säkerhetsinställningar och mer från Googles administratörskonsol. Lagra all företagsdata på ett säkert, centralt ställe där den är skyddad mot störningar som maskinvara som saknas eller personalomsättning. Du kan lokalisera borttappade mobiler och fjärrlåsa eller fjärrensa enheter. Centraliserad administration gör det enkelt att installera och hantera. Lägg till och ta bort användare, skapa grupper och välj säkerhetsalternativ som t ex tvåstegsverifiering och SSO-inloggning.

unnamed-1

Gmail

Epost med skräppostskydd, kraftfulla sökfunktion och integrerade kalendrar som hjälper dig att få mer uträttat. 99,9 % garanterad driftstid, en annonsfri upplevelse och 30 GB lagringsutrymme. Självklart använder ni ert eget domännamn, t ex namn.namnsson@företagsnamn.se.

unnamed-2

Drive

Spara dina jobbfiler på Drive, öppna dem från vilken enhet som helst och låt medarbetare ta del av dem direkt. Slipp skicka bilagor och krånglet med att sammanställa olika utkast.

Effektivare möten

Schemalägg händelser i Kalender på tider som passar alla. Få mötespåminnelser direkt till inkorgen i Gmail. Med ett enkelt klick kan du delta i ett videomöte via Hangouts och dela dina presentationer så att alla i teamet kan komma med sina synpunkter. Färre förberedelser, mindre planering.

unnamed-3

Hangouts

Håll videomöten i HD-kvalitet via Hangouts. Direkt från datorn, surfplattan eller mobilen kan du dela ditt skrivbord, hålla i presentationer eller chatta med upp till 15 personer samtidigt medan du jobbar.

Slides-icon

Presentation

Utforma en egen webbpresentation eller tillsammans med din arbetsgrupp eller kund. Du bestämmer vem som har behörighet att ändra, visa eller bara kommentera. Börja från början eller skynda på processen genom att välja en mall. Du kan blåsa liv i dina presentationer med videor, bilder, teckningar och mjuka övergångar. Visa eller presentera dina bilder från mobilen eller surfplattan.

unnamed-4

Dokument

Ordbehandlingsverktyg för alla som arbetar i team. Skapa och redigera textdokument direkt i webbläsaren. Flera personer kan arbeta samtidigt i samma dokument och alla ändringar sparas automatiskt. Skriv ett utkast på kontoret, läs igenom det på tåget och gör de sista ändringarna i mobilen strax före mötet. Få ut mer av din arbetsdag.

pngbase6489da635ffc3defe1

Kalkylark

Skapa kalkylark direkt i webbläsaren. Gör allt från enkla aktivitetslistor till dataanalys med diagram, filter och pivottabeller. Med kraftfulla funktioner och formler i Kalkylark är det enkelt att göra beräkningar på nolltid. Dela den med teamet och gör ändringar i realtid. Importera och konvertera befintliga kalkylark från exempelvis Microsoft Excel och börja arbeta med dem direkt. Du kan även exportera dina arbetsböcker från Kalkylark som .xlsx, .csv, .html, .ods, .pdf eller .txt-filer.

unnamed-5

Classroom

Google Classroom har utformats tillsammans med elever och lärare för att skapa enkel kommunikation i klassen, för spårning av elevernas resultat och för att alla användare ska kunna uppnå mer tillsammans. Skapa, dela och betygsätt uppgifter enkelt. Håll ordning på lektioner och grupparbeten och förbättra kommunikationen med eleverna. Finns endast i G Suite for Education.