Supportavtal för skola  


Supportavtal för alla behov

Vi är experter på G Suite och vår support hjälper dagligen våra kunder med att få ut det bästa av G Suite och Google. Via vår support och dess kanaler erbjuds alltid en personlig kontakt samt unika kunskaper och erfarenheter om hur ni på bästa sätt använder G Suite. Vårt mål är att hjälpa er att maximera användningen av funktionerna i er G Suite-domän och vi ger oss in förrän ni är nöjda.

Support – G Suite

Denna tjänst riktar sig till ett begränsat antal personer (2 pers / skola) på kommuner och skolor. Det handlar främst om IT-ledare, skolledare, IKT-utbildare och personer som har administrativa rättigheter till G Suite-domänen och Chromebooks.

Vårt stöd inkluderar bland annat organisationsstruktur för domänkonton och inställningar av användarkonton i OU, grupper eller Chromebooks och andra Chrome-enheter, mobila enheter. vi erbjuder full G Suite support och vi svarar på alla dina G Suite frågor.

Vi ger personlig support under ordinarie kontorstid 09:00 – 17:00. Supportavtalet kan uppgraderas för de kunder som vill ha tillgång till support dygnet runt. Samtliga ärenden hanteras via vårt kundhanteringssystem Zendesk med hjälp av telefon, chatt eller mail. Vid behov gör vi även konfigurationer på distans i t ex domänen och Chrome-enheter. Inom två kontorstimmar bekräftar vi att supportärendet tagits emot av oss och inom åtta kontorstimmar påbörjas felavhjälpning. Om skolan vill lägga till en person utöver de två personer som ingår i avtalet läggs ytterligare 400 SEK person / månad till.

Support G Suite, mån-fre 9-17
Pris 800 SEK / Månad /  Skola.

Artikel: Support G Suite.

Förvaltningsmöten

Förvaltningsmöten är ett långsiktigt, kvalitativt stöd som utvecklar organisationen och hur den använder G Suite i sin verksamhet. På regelbundet återkommande möten kan alla typer av frågor behandlas, t ex med inriktning på GDPR, juridik och säkerhet eller hur G Suite ska användas tillsammans med en ny digital plattform, och andra stödverktyg som finns i organisationen. Vi kan även bidra med det pedagogiska användandet av G Suite i skolmiljö.
Avtalet ger direkt tillgång till våra ledande konsulter som är certifierade av Google. De är kunskapsledande och har gedigen erfarenhet av att optimera G Suite i kommuner, skolor och andra organisationer.
Pris: 2500 SEK / månad / Huvudman

Artikel: Förvaltningsmöten







RMA-Support vid köp av hårdvara

RMA-Support är för dig som inte vill ta itu med flera olika parter för att få din enhet reparerad. En Chromebook kan gå sönder, sluta fungera, ha tillverkningsfel, komma som en DOA eller så går enheten sönder som följd av eleven tappat den . Många tycker att det är tidskrävande att ha kontakt med en serviceverkstad eftersom tekniska frågor via e-postkontakt ofta tar mycket tid.
I vårt RMA-avtal tar vi hand om kommunikationen och skapar RMA anmälan  för att reparera din produkt. Du skickar oss nödvändig information via vårt RMA-formulär. Vi hjälper dig, ser till att du får rätt hjälp och att din produkt blir reparerad.


Chromebook / Chrome enhet

Pris: 50 SEK  exkl moms / dator / enhet (100% rabatt vid köp från Online Partner AB)
Artikel: support-Hårdvara.


Support – Chrome Education upgrade licenser

Support ingår kostnadsfritt för Chrome Education upgrade licenser som köps direkt från Online Partner AB. Licenserna används för att konfigurera inställningar och tillämpa policyer på en specifik Chrome-enhet. Det ger dig åtkomst till enhetsinställningar som låter dig kontrollera användarnas åtkomst, anpassa funktioner, konfigurera nätverksåtkomst och mer.

Vi hjälper till med felsökning och ger information om hur du själv löser problemet. Vi tillhandahåller support och förklarar hur licenser kan och bör användas för att optimera användningen av Chrome-enheter på din domän.

Supportärendet registreras i vårt kundhanteringssystem, Zendesk, och vi använder telefon, chat, e-post och i vissa fall Meet i kontakt med behörig personal för support. Inom våra öppettider bekräftar vi att supportärendet har mottagits av oss och inom 8 arbetstimmar påbörjar vi felsökningen.

  • Support för att skapa policys som bara gäller hanterade Chromebooks samt support för att ändra dem.
  • Hantera nya och gamla licenser, granska, beställa nya. Återanvändning av licenser för Chromebook efter reparation etc.
  • Support för G Suite Enterprise for Education på samma sätt som ovan.
  • Support på JamBoard licenser på samma sätt som ovan.

Supportavtal Chrome Upgrade education license

Pris: 50 SEK / licens (100% rabatt vid köp från Online Partner AS)



Online Partner – Sveriges främsta Google-specialister

Online Partner är Sveriges främsta Google-specialister. I över 8 år har vi varit certifierad partner till Google och har utvecklat en gedigen – till snudd på unik – kompetens kring Googles arbetsverktyg och cloudlösningar. Online Partner arbetar inom affärsområdena Google Cloud och Education, där G Suite, Chrome och Cloud Platform ingår. Online Partners medarbetare utbildas och certifieras kontinuerligt i samarbete med Google för att upprätthålla högsta möjliga kompetensnivå.

Våra certifieringar omfattar bland annat:

Google Certified Professional – Cloud Architect
Google Certified Associate – G Suite Administrator
Google Certified Educator 1 + 2
Google Certified Trainer
Google Certified Innovator